طرح صمیمانه برای معلمان و مربیان پرورشی مناطق تهران در نظر گرفته شده و در صدد ارتقا و رشد مربیان در حوزه خانواده است. در این طرح مرکز مشاوره عطر زندگی و بنیاد ملی خانواده و اداره کل آموزش و پرورش تهران در تلاش است تا از دریچه پراهمیت مدرسه و با استفاده از دستان توانمند مربیان، معاونان پرورشی و مدیران مدارس، سطح پایداری خانواده های مرتبط با مدارس را افزایش دهد. از این رو برآن شدیم تا با ارائه خدمات متنوع و مورد نیاز فعالان پرورشی، آنان را به عنوان کنشگران حوزه خانواده یاری دهیم.  مرکز مشاوره عطر زندگی با همراهی بنیاد ملی خانواده و اداره کل آموزش و پرورش تهران این طرح را در سه منطقه از مناطق تهران به اجرا درآورده است. این همایش

در منطقه  15 در روز چهارشنبه 6 ام اردیبهشت ماه

و در منطقه 5 در روز یک شنبه 10 ام اردیبهشت ماه

و در منطقه ی 14 در روز  دوشنبه 11 ام اردیبهشت ماه

برگزار گردید . این سلسله همایش ها بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم با خوش آمد گویی ریاست منطقه آغاز گردید . سپس نکاتی پیرامون رابطه خانواده و  آسیب های اجتماعی توسط معاونین پرورشی مناطق و جناب آقای دکتر موسوی معاون پرورشی اداره کل آموزش پرورش استان تهران و دکتر تقیانی مدیر اداره آسیب های اجتماعی مطرح گردید .

و پس از آن جناب حجت الاسلام و المسلمین رویت مدیر عامل بنیاد ملی خانواده نکات ارزشمندی را پیرامون خانواده و افق در پیش روی کشور بیان کردند.

سپس در مناطق 15 و 5 دکتر عشقی که یکی از مشاوران توانمند مرکز مشاوره عطر زندگی هستند به بیان مشکلات حاضر خانواده ها و راهکار های پیرامون آن پرداختند

و در منطقه 14 نیز دکتر همتی مطالب مفیدی را در این زمینه ارائه کردند.

و در نهایت حجت الاسلام بهشتی مشروح طرح صمیمانه را خدمت حاضرین بیان داشتند که در ذیل نگاهی به آن خواهیم داشت:

  • معرفی سایت و اپلیکیشن یارستان ویژه مربیان و معلمان و مدیران
  • توضیح پیرامون دورههای توانمندسازی کنشگران خانواده
  • توضیح پیرامون ارائه خدمات سایت آموزشی
  • پویش کتاب خانواده
  • معرفی منابع تربیتی مرتبط با خانواده
  • طرح ارائه و شناسایی مجموعه مسائل و سوالات پرتکرار خانواده
  • جشنواره ایده ها و تجربیات
  • اعزام تجربه گران رهیافته از آسیبهای انحرافی به مدارس

و در نهایت به شرکت کنندگان در این طرح توسط آموزش و پرورش گواهی دانش افزایی ارائه گردید و فرم های اطلاعات شرکت کنندگان به منظور ارتباط مجدد و تکمیل فرآیند طرح صمیمانه گرفته شد تا بررسی و ارزیابی شود تا در نهایت این طرح دامنه ی گسترده تر و کامل تری به خود بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *